Pages

Friday, January 21, 2011

questions

mula-mula time kat universiti, org sibuk tanya, "dah ada boyfriend ke blom?"
bila dah ada boyfriend, org akan tanya, "bila nak tunang ni?"
bila dah tunang, "bila nk kawin?"
dah kawin, org tanya soalan lain plak, "dah ada isi ke?"

ish...x abis2 soalan2 mcm ni..baru kawin 3 minggu, 6 hari...relax la..chill!
when it comes to baby/children..yes, i would love to have my own..sangat2! but this kind of thing is not something that u can rush..i want a baby, hubster also share the same feeling, but we're not going to force ourself to have one..god knows better when we are ready to have our own lil' cute baby..and when that time comes, i'll be more than happy to share the news with everyone..sabar ek..

to me, the important thing at the moment is for us (hubster & me) to get used to this new life first, settle down, get our finance back on track...if ada rezeki, ada la...if not, then i can only say that God knows better..

but, do pray for us..i'm loving this new life..it's not easy, but not difficult, it's exciting & full of new things..

Tuesday, January 18, 2011

i'm Back!!

after a week in Thailand for honeymoon, we're back! for our honeymoon, we went to krabi-phi phi island-phuket..how was it? well..it was AWESOME!! later la ek i'll make post about the honeymoon..very-very tired at the moment.. :)

Monday, January 10, 2011

on leave but in office

Haih..nama je cuti, tp kn masuk office gak..konon2 nk masuk office for meeting contracts services je..re-allignmnt keje..tp last2 kul 8 lebih gak la baru balik..time on leave tau!!tu pon x abis2 gak lagi keje..mcm esok pon kn g jugak je..haih,ape guna cuti mcm ni? Serupe x cuti je.. :(

Sape kate keje sini senang and boleh blik awal? Sila betulkn statement tu ye..sgt lah x betul!

Saturday, January 8, 2011

alhamdulillah..

alhamdulillah..after months of preparations, tiga-tiga majlis dah selesai..and tersangat bersyukur sebab all three berjalan lancar and went beyond expectation..banyak sgt org nk kena say thanks ni..nanti akan buat pos to thank all involved and special posts for the wedding ceremonies..gambar2 official x dpat lagi, so x bleh nk share kt sini lagi..

but all and all, thank u to everyone......... :)

Wednesday, January 5, 2011

Tiba-tiba terdetik

secara tiba-tiba ada perasaan nak buat brazilian wax..ape tu? hehehe..
pegi la google..cepat!!

brazilian wax ni bukan wax2 yg biasa tu..dia wax kat tpt yg pling kurang dapat cahaya matahari..ye, sy tau..wax pon x pernah, tibe2 nk wat brazilian wax plak..tu la sbbnye entry ni tajuk dia "tiba-tiba terdetik"..sbb memang secara tibe2 terasa nk buat..pelikkn?

baca2 review org pasal brazilian wax, ada yg kata sakit, ada yg kata bearable (meaning still sakit gak la)..tu for org2 yg biasa buat, mcm diriku yg x pernah pon singgah ke waxing spa ni?

owh..pelik sungguh hari ni..


last day in office

today is my last day in office before start cuti for honeymoon..yay!!

i'll be on leave from tomorrow (6th jan) until 20th jan 2011..weee...tp hati mcm x tenang sbb byk keje..abis la PPA ku!

anyway, sebut pasal honeymoon, rasa cm angin sket ngan airasia..punye la tunggu dia sale, x de pon for the travel period yg ktorg nak..so, pada satu mlm yg indah, ktorg pon nekad, book je trus walaupon x de offer..tup2, pagi esok tgk dlm paper, airasia start last sale for january..wah!!!marahnye!!!walaupon x la beza byk mana pon, tp stil bleh save a few hundreds gak la...ish!!airasia ni! dah la first time nk naik airasia ni, buat camni plak..geram!!

but, dah book pon..so, terima jelah dgn redha..da byar da pon..

otak cm x berfungsi plak kat office arini.. :(




Tuesday, January 4, 2011

conflict baju reception

last weekend managed to persuade hubster to follow me dress hunting at ss2. maybe because he finally realized that we no longer have time to spare..hehe..i had only 1 shop in mind at that time. i really2 wanted to go to Lasposa to get the dress which i have tried before when i wen there with my friends..but on the way there, hubster spotted a nice shop, just a few houses before Lasposa. the name is LaRuna..i agreed because i tot we were just stopping by to look around..

hubster is looking for tux to rent..sebenarnye semua bridal shop mcm tu mmg ada rental..tp sbb da jpa, hubster mcm mls nk tgk tpt lain..and i also tried a few dresses..LaRuna nye baju mostly kn pkai cancan (ala, yg kat dlm nk bagi kembang tu). i don;t really like cancan actually, but i do acknowledge that bila ada cancan mcm senang sket la nk jln..so, after trying out 3 dresses, the third one sumhow fits me..dia mcm bleh adjust to fit me without alter la..so, mcm senang..but the price here is quite high compared to Lasposa..honestly i still love the one at Lasposa..but hubster excited plak g start tawar2..and since it's 1/1/11..he managed to convince the shop owner (Ms. Rainy) to give us a very2 good discount..sbnarnye hati ttp pada baju kat Lasposa..but rasa bsalah sbb dah dpt offer cmtu..so, dgn berat hati, pegi cakp ok, amik yg no.3 tu..trus bukak bill, byar and out...dlm kete dah start nanges2 sbb sbnarnye hati ttp nak baju kat Lasposa..hubster tanye, nk berenti ke kt Lasposa, tp rasa cm buat ape berenti pon..dah byar pon yg tadi tu..so, balik trus..but asyik nangis je..cian hubster, rasa bsalah..

kat rumah dok hangup lagi pasal baju tu..hubster suggest, buat jahat..call bank and cancel payment since byar guna credit card..tp rasa cm jahat..kalau nk mintak refund, mmg confirm la kedai tu x bagi..mlm tu x leh tido dok tbayang baju Lasposa..sedih..pagi esoknye, trus call bank..tp dia kata kedai tu je yg bleh cancel..call tu nk mintak dia hold payment je, bkn cancel..tp x bleh..pujuk hubster g Lasposa..

hubster pon sedih tgk wifey dia ni sedih psl baju tu..dia rasa bsalah sbb g singgah kedai tu..tp wifey dia ni pon slah gak, sape suh g agree..kn?hubster..sorry :(

but pegi jugak la Lasposa aritu..excited je ms Fiona layan sbb aritu pon dia gak yg entertain..try lagi skali baju tu..owh, sgt suke!! tp hubster kata dia lagi suka tgk wifey dia ni pkai baju yg kat LaRuna, but if nk jugak baju tu..dia sanggup byarkan..sweetnye hubster..tp sgt selfish kalau amik jugak..nk buat ape? stakat nk amik gambar je..membazir kot! buan 2-3 ratus satu baju..ribu2..so, dgn berat hati buat keputusan yg reasonable, x pelah..guna baju LaRuna je..hopefully it will turn out well..aminn...

mlm smlm discuss bout reception nye flow..tetibe rasa baju tu cm x sesuai plak..mcm over lak..hish..cane ni?xpelah, dah byar semua..ya allah, lancarkan lah majlis ini seperti kau lancarkan pernikahan dan persandinganku dulu..serikan lah majlis ini nanti ya allah...aminn..